Konsumpcyjny charakter naszego społeczeństwa motywuje działanie systemem zero-jedynkowym. Jeżeli coś kupujemy chcemy osiągać korzyści związane z tym zakupem. Niestety zapłacenie za coś nie zawsze wiąże się z uzyskaniem natychmiastowych, namacalnych rezultatów. Jedną z takich rzeczy są działania na polu SEO
Trudno się oczywiście takiej postawie dziwić – w większości życiowych sytuacji jest ona logiczna i oczywista. Dla wielu klientów ta „oczywista oczywistość” ma jeszcze jedno logiczne wytłumaczenie – gdy kilka lat temu korzystali z podobnych usług namacalne efekty można było dostrzec w przeciągu dniu. Korzystanie z Systemu Wymiany Linków umożliwiało błyskawiczne umieszczenie pozycjonowanej strony na szczycie listy wyszukiwań niemal „od ręki”. Jednak szybki rozwój Internetu i systematyczny wzrost jego znaczenie w życiu codziennym, a co za tym idzie także gwałtowny wzrost liczby stron internetowych, doprowadziły do wprowadzenia wielu zmian w mechanice pozycjonowania. Nieustający rozwój algorytmów implementowanych przez Google, których podstawowym zadaniem miało być uniemożliwianie erodowania jakości prezentowanych użytkownikom wyników wyszukiwania znacznie utrudniło prace związane z pozycjonowaniem stron.
W związku z powyższym warto spojrzeć łaskawszym okiem na działania prowadzone przez wynajętą agencję SEO i okazać więcej zaufania jej specjalistom. Jeden z pracowników Google któremu zadano pytanie o to, po jakim czasie należy spodziewać się wyników działań SEO odparł, że zauważalne efekty mogą być widoczne dopiero po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach. Daje to pewne wyobrażenie na temat tego jak skomplikowanym procesem stało się obecnie pozycjonowanie. Dlatego chociaż oczekiwania klientów, pragnących jak najszybszego uzyskania wyników, są naturalne i zupełnie zrozumiałe, muszą oni z podobnym zrozumieniem spojrzeć na pracę specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem. Jak każdy złożony proces, o czym wspominałem powyżej, wymaga ono również upłynięcia odpowiedniego czasu dla uzyskania mierzalnych rezultatów. Oczywiście na rynku istnieją „specjaliści” oferujący uzyskanie bardzo szybkich efektów podjętych działań, jednak należy pamiętać, że są to prawie zawsze działania niezgodne z polityką Google, których konsekwencje dla zlecającego zazwyczaj są niewspółmierne do korzyści odniesionych w wyniku takich mocno dyskusyjnych działań.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz